• 2012-12-14

Jays visar kraftigt ökad vinst för andra kvartalet

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) publicerar idag sin delårsrapport för perioden Maj - Oktober 2012 och redovisar fortsatt stark tillväxt och ökad vinst för andra kvartalet.

• 2012-11-15

JAYS Mobile Music lanseras i Italien

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) stärker nu sin ställning ytterligare i Europa och sluter avtal med ledande distributör inom high-end audio, Sounders Ltd., på den italienska marknaden.

• 2012-11-09

JAYS Mobile Music expanderar i Asien & Stillahavsregionen

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) tar nu ytterligare steg mot att etablera en långsiktig närvaro i Asien & Stillahavsregionen och sluter ett avtal med den australiensiska distributören Powermove.

• 2012-10-19

Jays förstärker musikupplevelsen med JAYS Curves

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) lanserar under november appen JAYS Curves, som med ljudteknik från Dirac Research på ett revolutionerande och nyskapande sätt radikalt förstärker den musikaliska upplevelsen för användare av kritikerrosade t-JAYS Four.

• 2012-10-16

Ledning och anställda i Jays tecknar nya aktier med stöd av teckningsoptioner

Ledning och anställda i Jays AB (publ) har anmält teckning av 255 200 nya aktier i Jays AB (publ) genom nyttjande av 220 000 st teckningsoptioner av serie 2010/2012. De nya aktierna har tecknats till en kurs om 10,35 kr vilket innebär att emissionen tillför bolaget 2 641 320 kr. Antalet aktier kommer att öka från 7 043 2019 till 7 298 419 och aktiekapitalet kommer att öka från 1 048 859 kr till 1 086 863 kr, efter registrering hos Bolagsverket.