2014-01-30

Jays fortsätter sin europeiska expansion i Benelux med Frequency

Den svenska hörlurstillverkaren Jays AB (publ) fortsätter sin utveckling på den europeiska marknaden med en expansion i Benelux tillsammans med sin långvariga distributionspartner Frequency.

Efter att ha etablerat en långsiktig närvaro i Europa och Asien, med en position som bästsäljare i ett antal länder, bl.a. Sverige, med sitt prisvinnande headset a-JAYS Four, tar nu den unga och passionerade hörlurstillverkaren Jays AB (publ) sina första steg mot Benelux, i samarbete med långvariga partnern Frequency.

Helt i början av lanseringen av Jays uppföljande framgång med den nya produkten a-JAYS Five, kommer Frequency att distribuera bolagets produkter i Belgien, Nederländerna och Luxemburg, utöver exklusiv distribution i Storbritannien, Irland och Ryssland. I syfte att stärka regionalt understöd etablerar man också ett lokalkontor i Rotterdam.

- Vi är både spända och förväntansfulla över den möjlighet som vi nu får att utveckla vårt samarbete med distributionen av våra produkter, säger Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ). Vi vet av erfarenhet att Frequency gör ett storartat arbete i att hjälpa oss i vår mission att tillhandahålla starka musikaliska upplevelser i smarphones för våra vänner, fans och användare över världen.

För mer information, vänligen kontakta:

Rune Torbjörnsen, VD Jays AB (publ)
Mobil: +46 (0)733-730 770
E-post: rune.torbjornsen@jays.se