2017-05-30

Ny VD i Jays AB

Regulatoriskt pressmeddelande
Henrik Andersson har utsetts till ny VD i Jays AB. Henrik har närmare 20 års erfarenhet från elektroniktillbehörsbranschen och är idag verksam som affärsutvecklingschef på Cellular Italia Spa, ett mobiltillbehörsbolag inom LVMH gruppen.

“Jays är ett mycket spännande bolag - med imponerade produkter och ett etablerat varumärke - som jag ser att jag kan bidra med att kommersialisera” säger Henrik Andersson.

Henrik var tidigare försäljningschef för Skullcandy i Europa och delaktig i att ta bolaget till en marknadsledande position och en omsättning i Europa på 250 MSEK. Henrik har även varit Global Försäljningschef för Krusell International som är en ledande svensk mobiltillbehörstillverkare med global närvaro.

”Vi är väldigt glada att ha kunnat rekrytera en toppkraft som ny VD för Jays. Henrik är säljorienterad och har ett brett kontaktnät som bolaget kommer att ha stor nytta av samt en god förståelse för vad som krävs för att vända bolaget till lönsamhet” säger Håkan Larsson, bolagets huvudägare och styrelseledamot.

Henrik beräknas tillträda sin tjänst senast 1 september 2017.

Tills dess är bolagets CFO Lisa Forsberg tillförordnad VD.

För mer information kontakta:
Håkan Larsson